Proudový jednostupňový radiální odstředivý motor se 61 oběžnými lopatkami se vstupem vzduchu zepředu a s jednostupňovou axiální turbínou upevněnou letmo na zadní konec rotoru. Motor měl sedm spalovacích komor s mírným natočením ve směru otáček motoru. V horní části byla skříň pohonů (palivové čerpadlo, dynamo, hydraulické čerpadlo a otáčkoměr). Ve spodní části vstupní skříně byl olejový systém a elektrický startér. Disk turbíny a patky lopatek byly chlazené vzduchem. Motor pracoval s napětím 28V.
Motor M701 byl první proudový motor československé konstrukce, který byl vyvinut pro cvičný proudový letoun Aero L-29 Delfín. Vývoj probíhal v letech 1957-1960 v závodech Jana Švermy (Motorlet) v Jinonicích pod vedením konstruktérů Ing. Rady a Ing. Pospíšila. Velký důraz byl kladen na jednoduchost údržby a snížení rizika nasátí cizích předmětů, protože se předpokládal provoz z neupravených polních letišť. Proto byla zvolena jednodušší koncepce s radiálním kompresorem. První pozemní zkoušky byly zahájeny v roce 1958. První testovací let byl proveden v roce 1959 s motorem namontovaným místo zadního střeliště na bombardéru Il-28, který byl pro tento účel upraven jako létající laboratoř VZLÚ. Nový typ motoru byl instalován až do třetího prototypu XL-29 v.č. 003 a dne 12. 7. 1960 s ním pilot Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu Ing. Rudolf Duchoň absolvoval první let. Sériová výroba byla zahájena v roce 1961 a ukončena až v roce 1992. Celkem bylo vyrobeno 9250 kusů.
Motor Motorlet M701 C-500 výrobního čísla 832048 byl do muzea získán v roce 2017 od soukromého majitele.
První testovací let byl proveden v roce 1959 s motorem namontovaným místo zadního střeliště na bombardéru Il-28 ev. č. 6915, který byl pro tento účel upraven VZLÚ jako létající laboratoř.
Exponát je zapsán v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury České republiky.
Od roku 2018 sbírka zapsaná v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury ČR
Od roku 2019 Člen asociace muzeí a galerií ČR