Dvoumotorový pístový dolnoplošník celokovové konstrukce s přímým křídlem, který je speciálně modifikovaný pro vzdušné snímkování – včetně kabiny navigátora ve výrazně rozšířené a bohatě prosklené přídi. Trup je poloskořepinové konstrukce s kruhovým průřezem o průměru 2,8 m. Přistávací zařízení tvoří tříbodový zatahovací hydraulicky ovládaný podvozek příďového typu. Uvnitř trupu se nachází tmavá komora a pracoviště dvou operátorů fotoaparátů. V centroplánu letounu jsou otevíratelné kryty pro dvě letecké fotokamery typu LMK-2000 (ohnisková vzdálenost 89 až 305 mm) východoněmecké výroby. Letoun byl navíc vybaven i třemi fotoaparáty pro šikmé boční snímkování typu AFA-BAF-40P (ohnisková vzdálenost 3 až 45 mm) sovětské výroby. Pro některé mise se používaly také staré, ale spolehlivé švýcarské fotoaparáty typu Wild RC-10.
Na speciál “FG” bylo od března 1967 do května 1968 v Aeru Vodochody přestavěno celkem devět letounů typu IL-14 ze stavu ČSLA. Jednalo se o tři původní sovětské IL-14P (ev, č. 0508, 0603 a 0610), dva z první série z Avie Av/IL-14P (ev. č. 1103, 1106), jeden Av-14-24 (ev.č. 3111, později OK-LCC) a tři „prodloužené“ Av-14-32 (ev. č. 6101, 6102 a 6103). Fotogrammetrické „čtrnáctky“ plnily úkoly jak pro potřeby armády, tak i v zájmu národního hospodářství. Například byly použity pro evidenci nemovitostí, obnovu map, IČ-snímkování Krkonoš (za účelem zjištění rozsahu poškození obalečem modřínovým), sběr podkladů pro hodnocení ekologických havárií a snímkování dálnic, dolů a železničních uzlů apod.
Letoun v.č. 601103 byl vyroben v Avii Letňany původně jako teprve třetí IL-14 československé licenční produkce. Poprvé byl zalétnut 26. 5. 1957, tenkrát ještě ve verzi ve verzi Av-14P (dopravní). Až v letech 1967–1968 byl letoun v Aeru Vodochody přestavěn v na fotogrammetrickou verzi FG a zalétán 17. 7. 1968. Poté sloužil až do roku 1986 u fotoletecké skupiny v Hradci Králové.
Letoun Avia Il-14FG (1103) přistál v Kunovicích 21. 11. 1986, po přeletu z útvaru v Hradci Králové.
Na palubě letounu se nacházela tzv. tmavá komora, kde bylo možné vyvolávat pořízené snímky ještě za letu. Letoun byl navíc kvůli fotoletům, které probíhaly i ve výškách nad 5000 m, oproti standardním Av/IL-14 vybaven i palubním kyslíkovým systémem. Tento kyslíkový systém byl vyveden i na palubní WC.
Motor AŠ-82T:
Složení posádky:
Exponát je zapsán v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury České republiky.
Od roku 2018 sbírka zapsaná v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury ČR
Od roku 2019 Člen asociace muzeí a galerií ČR