Dvoumotorový turbovrtulový hornoplošník celokovové konstrukce s přímým křídlem. Přistávací zařízení tvoří tříbodový zatažitelný podvozek příďového typu s hydraulickým ovládáním, hydropneumatickými tlumiči a nízkotlakými bezdušovými elektricky vodivými pneumatikami. Interiér letadla byl proveden jako standardní – se sedmnácti sedadly pro cestující. V zadní části trupu (vpravo) se nachází zavazadlový prostor a za ním toaleta. Od předchozí verze A je verze M rozeznatelná především podle tvarově pozměněné kapotáže motorů – výfuky mají čtvercový tvar, horní hrana motorové gondoly není lomená a je zde navíc lapač vzduchu pro chlazení startér generátoru.
Po dokončení vývoje nových československých turbovrtulových motorů Walter M601 v pražském Motorletu nahradily tyto motory u L-410, společně s domácími vrtulemi Avia V508, kanadské motory PT-6 a vrtule Hartzell. Nový, ryze československý Turbolet dostal i nové typové označení – L-410 M. Jeho první prototyp (v. č. 730206) byl zalétnut dne 30. 11. 1973 posádkou ve složení Vladimír Vlk a Ing. František Svinka. Brzy po stavbě druhého prototypu (v. č. 750401) byla zahájena sériová produkce. Vůbec prvním uživatelem verze M bylo československé vojenské letectvo, které odebralo v letech 1975 a 1976 celkem 7 letounů. Vojenská „emka“ poctivě sloužila v českém i slovenském vojenském letectvu až do roku 1996. V Kunovicích probíhala výroba této verze v letech 1975–1979. Bylo vyexpedováno 110 kusů všech variant L-410M, z toho 100 kusů bylo dodáno do tehdejšího SSSR. Dalším vývojem L-410 M vznikla nejpočetnější vyráběná verze – L-410 UVP, která byla odpovědí na požadavky sovětského zákazníka na zkrácení délky startu.
Podrobnější informace k historii L-410 M naleznete na stránce Michala Orlity ZDE
OK-022 je jeden z prototypů verze M. Po celou dobu svého provozu sloužil ve Výzkumném a zkušebním ústavu v Praze Letňanech, a to v rámci testování a provozních zkoušek prvního československého autopilota, který se od roku 1985 montoval do některých sériových letounů.
Letoun přeletěli z Prahy-Letňan do Kunovic v roce 1982 piloti Ing. Jiří Kunc a Ing. Jiří Pospíšil. Stroj L-410 M byl po přeletu zbaven většiny zkušebních přístrojů a agregátů.
OK-022 je jediný vystavený letoun ve verzi M v České republice.
Před verzí L-410 UVP tvořily L-410 M nejpočetnější vyrobenou řadu L-410.
Exponát je zapsán v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury České republiky.
.
Od roku 2018 sbírka zapsaná v Centrální evidenci sbírek Ministerstva kultury ČR
Od roku 2019 Člen asociace muzeí a galerií ČR